Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza soustředěných vinutí synchronních motorů s permanentními magnety
Menoušek, Lukáš ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí, principem funkce synchronních strojů s permanentními magnety a analýzou jejich vlastností. V rámci práce je provedeno seznámení se s materiály permanentních magnetů a jejich uspořádání, dále pak konstrukcí motoru, kde jsou rozebrány typy vinutí, konfigurace stroje, typy motorů s permanentními magnety a přehled realizovaných řešení. V další části této práce je provedena analýza vlastností vybraných typů soustředěných vinutí se zaměřením na vznik jejich prostorových harmonických. Tyto data jsou pak srovnána s modelem motoru v programu FEMM. Dále je provedeno srovnání výpočtů těchto typů motorů a jejich simulací v programu RMxprt.
Analýza a inovace stejnosměrných elektrických motorků
Šimko, František ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce má za cíl navrhnout funkční vzorek inovovaného motorku. Práce se skládá ze tří hlavních částí. V první části byla provedena analýza dostupných stejnosměrných motorků malého výkonu na trhu. Náplní druhé části bylo provedení měření, analýzy konstrukce a analýzy ztrát stejnosměrného motorku s permanentními magnety. Poslední část se zabývá návrhem možných inovací motorku s permanentními magnety a následnou realizací některých z nich. Inovace jsou podpořeny výpočty a simulacemi.
Výpočet synchronního motoru s permanentními magnety o výkonu 50kW
Šatava, Patrik ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem synchronního stroje s permanentními magnety. V první části práce je popsán synchronní stroj obecně. Jedná se o teoretický základ, jehož znalost je klíčová pro další části této práce. V další části práce je sestaven analytický výpočet zadaného synchronního stroje s permanentními magnety. Zadaný stroj byl v době zadání práce již vyroben a je předlohou, kterou se řídí analytický výpočet. Výpočet je průběžně s tímto referenčním strojem porovnáván a vypočítané hodnoty parametrů jsou průběžně nahrazovány hodnotami z jeho dokumentace. Důvodem je snaha přizpůsobit výpočet tak, aby byly parametry jím získané shodné s referenčním strojem a mohlo být provedeno vyhodnocení přesnosti sestaveného výpočtu. Dále je proveden výpočet parametrů stroje v softwarech Ansys RMxprt a Ansys Maxwell 2D. Výpočty a simulace jsou poté porovnány s měřením daného stroje. V poslední části práce je provedena úprava výpočtu pro snížení chyby. Výsledky jsou závěrem práce zhodnoceny.
Návrh lineárního motoru
Jindra, Michal ; Mach, Martin (oponent) ; Knebl, Ladislav (vedoucí práce)
Předložená práce je zaměřena na synchronní lineární motor se železným jádrem, návrhem ekvivalentního magnetického obvodu a jeho výpočtem. Práce popisuje princip synchronního lineárního motoru s permanentními magnety, lineárního motoru bez železného jádra a tubulárního lineárního motoru. U těchto typů lineárních motorů je popsáno konstrukční řešení a jsou zmíněny obecné výhody a nevýhody. Dále jsou popsány ztráty tvořené v motorech. Práce přibližuje různé metody výpočtů motorů, které mohou být použity pro následnou aplikaci na určitý typ motoru. Následně je jedna z metod vybrána a použita na výpočet motoru. V poslední části je zhodnocení a porovnání výsledků.
Výpočet stejnosměrného elektromagnetu a jeho experimentální ověření
Steidl, Adam ; Vetiška, Vojtěch (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou elektromagnetů, které jsou užívány, jako ovládací prvky v elektrických přístrojích, a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje elektromagnet, jako elektrický stroj, jeho použití v elektrických přístrojích, kde plní funkci ovládacího prvku, a rozdělení elektromagnetů dle různých kritérií. Dále pojednává o teorii magnetického pole a metodách stanovení statické tahové charakteristiky a určení dynamických charakteristik elektromagnetu. Do této části také patří konstrukční a funkční rozbor zkoumaného typu elektromagnetu s permanentními magnety, který slouží jako elektromagnetická spoušť v kompaktním jističi. Praktická část, obsahuje měření silových veličin zkoumaného elektromagnetu v různých provozních stavech a jeho vyhodnocení. Následně sestavení 3D modelu elektromagnetu, vhodného pro analýzu dynamických veličin metodou konečných prvků. Tento model je upraven do 2D, z důvodu četnosti simulací. Analýzy jsou následně vyhodnoceny. V práci je dále uveden zjednodušený návrh elektromagnetu, na základě provozních parametrů zkoumaného elektromagnetu. V závěrečné části jsou výstupy jednotlivých částí následně porovnány. Teoretická část popisuje elektromagnet, jako elektrický stroj, jeho použití v elektrických přístrojích jako ovládacího prvku a rozdělení elektromagnetů dle různých kritérií. Dále pojednává o teorii magnetického pole a metodách stanovení statické tahové charakteristiky a určení dynamických charakteristik elektromagnetu. Do této části také patří konstrukční a funkční rozbor zkoumaného typu elektromagnetu s permanentními magnety, který slouží jako elektromagnetická spoušť v kompaktním jističi. Praktická část, obsahuje měření silových veličin zkoumaného elektromagnetu v různých provozních stavech a jeho vyhodnocení. Následně sestavení 3D model elektromagnetu, vhodného pro analýzu dynamických veličin metodou konečných prvků. Tento model je upraven do 2D, z důvodu četnosti simulací. Analýzy jsou následně vyhodnoceny. V práci je dále uveden zjednodušený návrh elektromagnetu, na základě provozních parametrů zkoumaného elektromagnetu. V závěrečné části jsou výstupy jednotlivých částí následně porovnány.
Thermal Calculations of Permanent Magnet Motors in High Current Technology
Deeb, Ramia ; Singule, Vladislav (oponent) ; Duroň,, Jiří (oponent) ; Aubrecht, Vladimír (vedoucí práce)
This dissertation focuses on magnetic, thermal, and cooling calculations of servo motor with permanent magnets (M718 I servo motor produced by VUES company). These calculations are achieved using dedicated software based on numerical methods of finite elements (FEM) and finite volumes (FVM). The 2D (two dimensional) magnetic analysis of the motor is computed using FEMM (finite element method magnetics). 3D (three dimensional) magnetic analysis is computed too using ANSOFT software. From the performed analyses, distribution of the magnetic field inside the servo motor, the circumferential distribution of the magnetic flux density in the air gap center are obtained. Eddy current losses are calculated depending on the magnets dimensions and the value of the air gap magnetic flux density. Joule losses are also calculated using ANSOFT for 3D model. Two cooling models are designed for the servo motor. In the first one, internal cooling system is used. Some modifications (openings in the motor frame and radial fan mounted on the motor shaft inside the frame) are added to the motor original model. In the second model, external cooling system is used. For this type, cooling slots are added to the original frame and radial fan is mounted on the motor shaft out of the frame. Fluid flow and thermal transient analyses are computed for the original motor and for the modified one (internal cooling and external cooling model) using ANSYS Workbench program. Heat characteristics of the original servo motor are measured using different sensors. Finally, an evaluation of the different results is performed. This work was performed at the Faculty of Electrical Engineering and Communication, within doctoral study program “Electrical Engineering and Communication” with the branch of “Power Electrical and Electronic Engineering”. A substantial part of this work was supported by the Centre for Research and Utilization of Renewable Energy (CVVOZE), under projects CZ.1.05/2.1.00/01.0014 and FEKT S-11-9.
Program pro výpočet EC motorů
Chloupek, Karel ; Janda, Marcel (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na problematiku návrhu EC motorů. Je členěna na dvě části: teoretickou a praktickou. V první části je čtenář seznámen s danou problematikou, příčinami jejich vzniku, výhodami a nevýhodami. Dále jsou popisovány jejich různé provedení a konstrukce. Největší pozornost je věnována segmentovému statoru. Pro tento typ magnetického obvodu je vytvořen výpočetní program. Tento program provede návrh a výpočet motoru podle zadaných parametrů a vygeneruje zdrojový kód pro program FEMM, ve kterém se následně spustí simulace. Takto si může každý konstruktér snadno ověřit reálnost výpočtu.
Návrh, optimalizace a modelování provozních stavů synchronního stroje s permanentními magnety na rotoru
Bláha, Martin ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Kurfűrst, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnosti využití metody konečných prvků pro analýzu synchronního stroje s permanentními magnety na rotoru. Cílem této práce je ověření možnosti používat k efektivnějšímu návrhu synchronních motoru s permanentními magnety konečně prvkovou síť a software Maxwell. Na vytvořeném parametrickém modelu jsou provedeny simulace dle zadání. Cílem práce bylo zjištění indukovaného napětí, ztrát v železe, indukčností stroje, a provedení demagnetizační analýzy. Vytvořený parametrický model byl dále použit pro optimalizaci vybraných parametrů. Z výsledků optimalizace byly získány nové rozměry permanentních magnetů. Účinnost stroje byla zvýšena vlivem změny materiálu permanentních magnetů a optimalizovaných rozměrů stroje.
Modelování a identifikace lineárního motoru
Cimburek, Václav ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou modelu synchronního lineárního motoru s permanentními magnety, identifikací parametrů motoru a jeho vizualizaci. Model zahrnuje proměnlivou silovou konstantu motoru a proměnlivé indukčnosti vinutí d a q. Pro řízení modelu je implementováno kaskádní řízení s využitím P a PI regulátorů a dynamického decouplingu. Celá soustava je simulována v prostředí Simulink. V závěru jsou zhodnoceny faktory, které mohou způsobovat nepřesnosti a popsány oblasti, v nichž je třeba provést rozšíření této práce.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Vala, Tomáš ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V automobilové technice se pro elektrické pohony nejčastěji používají stejnosměrné motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorků v automobilu je startér a stěračový motorek skel. Tato práce má za cíl přiblížit konstrukci jednotlivých motorků v automobilové technice, tedy se blíže seznámíme s konstrukcí stejnosměrného motoru. Nevýhodou stejnosměrných motorků je tzv. „kluzný kontakt“, který je mezi kartáči a komutátorem zdrojem elektromagnetického rušení a poruch. Dále se zaměříme na možnosti a předpoklady inovace a modernizace motorků včetně příkladů výpočtů ztrát u stejnosměrného motoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.